Jan 30, 2011

MAHER ZAIN-InsyaAllah versi Bahasa Melayu


2 3 hari lepas saya terdengar lagu insyaAllah versi Bahasa Melayu di radio. Mula-mula rasa macam tak percaya.. Eh, Maher Zain ke yang nyanyi ni?

Kemudian, saya godeh-godeh di Youtube, jumpa lah lagu insyaAllah versi Melayu. Memang best.Liriknya memang baik untuk sama-sama kita renungi dan hayati..:)




Andainya..
Kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram,bagai malam yang gelap
tiada bantuan,tiada tujuan

Janganlah berputus asa..
Kerana Allah bersamamu..

[chorus]

InsyaAllah... InsyaAllah...
InsyaAllah... Ada Jalannya...

Andainya..
Kesalmu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Tika keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu

Janganlah berputus asa...
Kerana Allah bersamamu...

[chorus]

Kembalilah....
Kepada yang esa
Yakin padanya,panjatkanlah doa..
OOoo~ Ya Allah...
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar..
Jalan yang benar...Jalan yang benar..
Jalan yang benar...

[chorus]


P/s: esok saya akan memulakan praktikum selama 3 bulan di SK Sri Serdang, doakan saya dipermudahkan segala. InsyaAllah.

8 comments:

platipus said...

suka sgt lagu ni
versi arab best lg kot


slmt berpraktikum!

chocochoky said...

yeah ! jumpa gak video dia.. ;)

cikgu ainura said...

lepas ni, penyanyi melayu dah tak leh nak cari makan la yek..

BazzRianne said...

sweet..bile ditranslatekan lg dekat di hati..
ade vido sal ko kt blog aq..hee

aiezhaa said...

like3~

student said...

platipus,
sume lagu dia nyanyi mmg 'makan dalam'.

thanks for the wish..:)

student said...

chochocoky,
saya pun mencari ni dah ketemu..:)

cikgu ainura,
rezeki ada dimana-mana..:)

student said...

bazz,
yep..pasal pekomperi eh?em..ada entry KHAS aku wat pasal muzik..tngguuuu..hehe..

aizhaa,
thanks..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...