Sep 29, 2008

Balik kampung..1

Alhamdulillah..
ketika entry ni ditulis, aku dah berada di johor..
ada di kota tinggi..tanah bumi kelahiran aku..
syukur alhamdulillah..

perjalanan sabtu lepas agak memenatkan..
konvoi bertiga.. aku..qomar..dan hakim..
qomar dan hakim kluar kat melaka,
kmdn aku teruskan perjalanan smpai ke jhor..

perjalanan bermula lbih kurang pkul 7.30 pagi
aku dah kata... mmg nak gerak lpas subuh..
qomar ajak kata nak gerak dlam pkul 4 pagi.. aku xnak.. (arghhh...awal tuhh...!!)
lgpun, mmg bdan rasa penat arituh..
malam tu aku terawih kat sri petaling,
balik dkat pkul 12..
kmdn kemas2 barang..online jap..
kmdn terus i'tikaf ke masjid aku tidur lebih kurng pkul 3...perghhh...
nak gerak pkul 4 mcm ni...? xleh2...=(

ye r..
malam tu dah la malam 27 ramadhan..rasa rugi lak mane la tau
jika ditakdirkan malam tu jatuh malam al-qadar sekurangnya dapat gak
aku berjaga walau seketika..
lgipun..ramadhan ni bukan selalu..
ada sesapa bleh jamin tahun depan aku dapt jmpe ramdhan lgi, xleh kan?huhuhu..

ok..smbung citer..
mula kluar dri tol bangi (pkul 7.30, dah ckap tdi kan..hehe..)
qomar lead.. hakim second.. aku follow kat blakang skali..
masa ni bwak dlam 70-80 jer..
perasaan aku masa tuh? ok jer..
tp.. ngntukkk...huhuhuu..
dngan keadaan mata aku yg ngntuk nih..
kmdn ride slow mcm tuh..ishhh...mcm nak tertido atas motor..
*jnis aku nih..kalo bwak slow mmg ngntukk..hehee..

tp..xpe2...
ak follow jer..(taat nih..hehe)
ikut jer rentak...bwak slow2..
pandu slow, jiwa slmt..(ish..de plak?huhuu..)


smpai je kat seremban.. aku dah xtahan dah..
mata ni mcm nak kene gam dah..
aku cross qomar.. kasi hon sama dia..
bgtau aku terpksa bwak laju skit kot..jmpe kat hentian lpas nih..

makan, aku pun memecut la..
laju? xlah laju mana..
dlam 90-110 jer..
kalo korng pnah naik Yamaha LC 135 korng tau la motor ni stabil
cume tyar die je xbrape best (tu yg aku accident smpai 2 kali masa ujan tempoh arii..huk3x..)

-hentian pedas linggi-
alamak! bile dah terlepas bru aku teringat..
aku lupa nak msuk plak..tp, xpe lah.. terus je..
kat highway mane bleh patah balik..sehala je..
aku terus je la..hentian lpas nih..
hentian ayer keroh..aku masuk..stop isi minyak..kmdn dok kat surau ayer keroh..
sms hussain (bonceng ngn qomar) tnye dah smpai mana..?
diorg bgtau masih kat pedas-linggi lgi..
adoii...betapa lama aku nak tnggu lak nih..huhuhu..
maka, aku pun bgtau diorg aku nak tdo jap kat surau ayer keroh nti dah smpai lejutkan la yer..
*jam menunjukkan 9 pagi



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...