Jul 24, 2010

Apa khabar Rin?

Assalamualaikum buat semua.
Masih ingat lagi kisah Rin?

Buat pengetahuan semua,
Lelaki tu setuju untuk menjadi 'bapa' buat bayi tu. Mereka telah selamat dinikahkan. Namun, apa yang menyedihkan selepas je bernikah lelaki tu terus menghilangkan diri. Hilang tanpa berita.

Dan Rin dah selamat melahirkan anaknya. Bayi lelaki. Alhamdulillah, syukur.
Sekarang ni, Rin berada di rumah. Ditangguhkan pengajian sehingga suatu tarikh yang akan diberitahu.

Bagi saya, sebagai seorang kawan tidak akan putus memberi kata-kata semangat. Teruskan hidup, jangan ulangi lagi perka-perkara yang merosakkan diri sendiri. Hidup ini bukan untuk dirosakkan!

*Manusia tidak dapat lari daripada kesilapan. Namun orang mukmin itu bukanlah berterusan melakukan kesilapan yang sama secara berterusan.

**Setiap nikmat ada "bala". Jgn terlalu gembira dan lupa diri. Cth: Terlalu sedap dan manisnya rambutan, ada batuk. Terlalu indahnya nikmat bercinta, adanoda. Tetapi setiap "bala" ada hikmahnya. Ujian sakit supaya insaf daningat Allah. Jatuh miskin, supaya jgn takbur dan riak sesama manusia. Apa pun kita kena percaya Rukun Iman ke 6.

1 comment:

sebiru hari ini said...

waalaikumusalam...
marilah kite terus berdoa agar rin d beri kekuatan utk menempuhi dugaan yg menimpanya dgn ati yg tabah dan cekal..
D harapkan org sekelilingnya serta shbt yg mengenalinye teruskn memberi nsht,kate smgt n bersame2 bntu rin agar dia x membuat perkara yg x d ingini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...