Jul 24, 2010

Rogol tu apa?

Sudah genap 4 minggu saya berpraktikum di Putrajaya.
Sudah berada di pertengahan jalan, tinggal 1 bulan lagi untuk menghabiskannya.

Apa perasaan? Bercampur baur.
Yang pasti, untuk 1 bulan pertama ini saya terasa umpama 'kehilangan' kehidupan sendiri.
Dan rindu untuk selalu update blog.hu.

Ada banyak kisah ingin dikongsikan buat semua, tapi dalam banyak-banyak kisah yang dibaweah ni paling menarik perhatian saya untuk dikongsikan buat semua.

.

.

Ustaz, rogol tu apa?


Terkedu saya. Seorang murid perempuan darjah 2 bertanyakan soalan sebegitu.

Menjawab

Mengapa kamu tanya macam tu?


Murid perempuan tersebut menceritakan

Masa kem bestari solat baru ni, H**** tiba-tiba peluk saya dari belakang, pastu dia cakap nak rogol saya. Saya takut, kemudian saya lari laju-laju menjauh daripada dia.


Jika anda di situasi ini? Apa perasaan anda?
Adakah situasi seperti ini turut berlaku ditempat lain?
Untuk 10 tahun akan datang bagaimana pula keadaannya? Adakah masih wujud 1 suasana yang selesa untuk anak-anak saya pula kelak meneruskan pelajaran dengan tenang, terkawal, dan beradab? Ah, menakutkan!

1 comment:

sebiru hari ini said...

skrg ni budak2 pon da pndi wt mcm2 yg x d jangka...
kdg2 budak2 lbh advance dr kite ni...sgt menakutkan...
hm...kalo murid da bertanye n mengadu mcm tu...
ckgu xboleh berdiam diri n membiarkan perkara itu berlalu begitu sj...
sebaiknye ckgu perlu ambk tndkn yg sewajarnya agar perkara yg x d ingini berlaku...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...