Aug 14, 2009

Asal H1N1

Setelah pendedahan demi pendedahan dilakukan, maka teori konspirasi wabak selsema babi sudah sampai ke penghujung kebenarannya. Dengan pengumuman terbaru bahawa vaksin H1N1 akan dikeluarkan tidak lama lagi, maka sahlah Amerika adalah dalang kepada penyebaran selsema babi.

Amerika negara pertama menghasilkan vaksin

Negara Amerika sejak dari mula lagi terjumpanya selsema babi di Mexico sudah mencurigakan semua pihak khususnya penyiasat-penyiasat konspirasi. Bermula dengan anugerah yang diterima oleh oleh Dr. Ralph Steinman pada April 2009 kini Amerika muncul semula dengan vaksin penyelamat dunia.

Pengumuman kerajaan Amerika tentang kemungkinan vaksin H1N1 akan dikeluarkan pada Oktober 2009 sudah dijangka kerana pada zaman sebelum Obama, George Bush telah pun memperuntukan dana penghasilan vaksin untuk H1N1 sebanyak USD1.6 juta. (lihat artikel bahagian 1)

Dengan gerak kerja yang sudah bermula dari awal ini, adalah tidak mustahil Amerika menjadi negara pertama dalam penghasilan vaksin. Negara lain juga mampu menghasilkan vaksin tetapi tempoh masa penghasilan tidak mungkin secepat Amerika.

Keuntungan segera hasil dari “global panic situation”

Di dalam industri perubatan dan kesihatan, budaya bisnes ini ialah siapa yang berjaya memperkenalkan vaksin ketika keadaan sedang gawat maka dialah yang akan untung. Kini syarikat yang dipercayai menjadi wakil elit Yahudi mengaut keuntungan ialah Baxter International.


Sesetengah akhbar Republic Czech pula membuat spekulasi bahawa Baxter International juga terlibat bersama-sama kerajaan Amerika dalam menghuru-harakan masyarakat dunia dengan serangan virus H1N1 ini.

Sekarang, bukan Baxter sahaja yang dijangka memperkenalkan vaksin H1N1 tetapi Sanofi-Aventis, Novartis, GlaxoSmithKline dan Solvay. Dipercayai kesemua syarikat-syarikat adalah sebahagian rangkaian yang terlibat dengan agenda Illuminati.

Malaysia pula antara negara yang berminat menempah vaksin-vaksin ini seperti yang telah diumumkan oleh Menteri Kesihatan, Datuk Liow Tiong Lai. Katanya walaupun dalam peringkat penghasilan, kementerian itu diarah membuat tempahan awal vaksin itu.

Katanya, tempahan awal itu juga dibuat bagi memastikan Malaysia memperoleh vaksin itu sebaik ia memasuki pasaran Disember tahun ini.

Syarikat Bermasalah bakal menjadi rebutan

Pada 28 Julai 2006, syarikat GlaxoSmithKline telah menghadapi saman mahkamah dari seorang wanita Philadelphia. Saman itu dikenakan kerana pil perancang yang digunakan telah mengakibatkan kesan sampingan jangka panjang pada bayinya.

Manakala menurut laporan akhbar Chicago Tribune, Baxter International dijangka menjadi pilihan utama WHO kerana kerjasama erat antara kedua-dua badan tersebut sebelum ini dalam penghasilan vaksin. Sebelum ini, pada 2003 lalu Baxter telah mengeluarkan vaksin untuk kerajaan Amerika bagi menghalang virus SARS.

Dan pada Disember 2008 lalu, Baxter secara diam-diam telah menghantar vaksin selsema burung (H5N1) ke 18 negara menerusi makmal cawangannya di Austria. Sebelum penghantaran dibuat, vaksin-vaksin tersebut telah dijalankan ujian keberkesanan ke atas sekumpulan orang awam di Republik Czech. Ironiknya, semua orang awam tersebut mati selepas menerima suntikan.

Manakala akhbar Canadian Press pula mendakwa, vaksin-vaksin yang dihantar Baxter International itu pula mengandungi virus H5N1 hidup dan aktif. Jika Malaysia memilih Baxter atau GlaxoSmith Kline atau apa-apa sahaja syarikat, kemungkinan kesan sampingan jangka panjang tidak dapat dielak.

Kesimpulan

Situasi penyakit global ini membuktikan wujudnya sekelompok golongan elit yang mengatur segala perancangan demi mencapai sebahagian kecil objektif. Jika sekiranya perancangan itu terpaksa melibatkan kematian ribuan orang awam, maka ia harus dilaksanakan.

Bagi rakyat Malaysia, situasi “global panic” ini kurang mendapat perhatian kerana Malaysia masih bukan lagi diperingkat untuk dilanyak oleh golongan elit Yahudi. Manakala dasar-dasar kerajaan juga masih belum mengganggu gugat perancangan mereka. Tidak pastilah apabila PR mengambil-alih kelak, mungkin beberapa persediaan harus dilakukan dari sekarang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...