Aug 27, 2008

Kes MyMode 1

Untuk entry kali ini, aku nak cerita antara pengalaman aku sebagai sorg Agen MyMode..
bukan niat nak poyo or paper.. sje jer.. Ye lar.. dah blog aku, suka ati aku la nak tulis ape pun kan..??! har3x...=p

------------------

Kejadian ni bru je lgi.. Ahad 2 minggu lepas
(17 Ogos), masa ni cuti sekolah dan aku lak masa tu ada kat Tg Malim, kat kawasan perkampungan gak lar..

"Salam, akak dah bank-in duit kat syukur RM100. Tolong bg point yer!!"

Aku dapat msg lebih kurang tulis mcm tu lar malam tuh.. Alahai.. Aku dah pening2 dah xtau nak buat mcmner.. Perasaan aku bercampur baur.. Bengang...Geram.. Marah.. rasa dibelenggu tanggungjawab yg perlu ditunaikan.. ish... mcm2lah xreti aku nak tulis mcm ner!

Tup2x.. antar sms bgtau dah bank-in.. kalau ye pun nak mntk tlg aku watkan, sms la dulu.. inform aku dulu.. ye lar.. aku bukan 24Jam ada point & aku pun bukan 24Jam duk dpan bank jer!

Hamba ALLAH yang ni plak, main bank-in je duit.. kalau sekali dua die buat mcm ni, xpe lgi.. ni bleh kata selalu sngat!! Tu yg aku rasa mcm nak hangin semacam je.. kalau aku ada kat area bandar xpelar.. bleh je aku start motor jap, g bank uruskan.. mslahnye skrg, aku bukan kat area bandar!! aku kat Tg Malim nih..xde Maybank kat sini.. Aku cube bukak laptop n psang broadband aku kmdn cube online.. ada rezki, bleh gak aku beli ngn sesapa yg ada point waktu tuh.. Tp.. harapan tinggal harapan jer.. coverage slow giler.. aku nak bukak homepage yahoo pun sangkut2.. xlepas.. ni lagi la nak bukak Maybank2u, lgi la tnggal harapan! sbaw je lar..

Aku dah selalu sangat pesan kat downline2 MyMode aku, kalo korng nak mntk aku tlg topupkan point, bgtau awal.. Ye lar, aku sedia maklum mmg aku ni upline korng.. tp, kalo ye pun bgtau aku elok2 dulu.. bg aku maklum awal...kalo aku xleh nak tlg bleh je beli kat Tokei Prepaid4u.. bukannye xleh..

Aku dah pnah bgtau awal2 dulu pun kat Hamba ALLAH nih.. bukan bermaksud aku xnak bertanggungjawab..xlah.. sekadar pilihan lain jer.. Korng nak tau pe yg die ckap bile aku suh beli ngn tokei? die kate susah lar... xpcye lar... takut tokei wat lari duit lar.. hish! mcm2 prngai manusia nih(Hamba ALLAH ni lar.. x fham aku!)

Esoknya, aku dpat sms lgi drpd akak tuh..
"Ape ni dik..?! xdapat2 lgi point pun.. cepat la, URGENT nih!! Kawan akak nak beli Topup nih!!"

aku pun reply,

"Maaf kak, sy ada kat luar kwasan nih.. xdpat g bank lgi.. sy cube uruskan duit akak secepat mungkin yer.. minta maaf bnyk2 kak"

Dlam hati aku, xtau la nak gmbr mcm ne perasaan aku masa tuh...
mmg btul, tnggungjwab aku uruskan duit tuh.. Tp, dah cra akak tu xbrape kene.. nak wat mcm ner.. sbar je lah.. Tu lar, mcam aku ckap sblum nih.. die ingat aku ni robot ker? aku pun ada tanggungjwab lain gak.. tnggungjwab sbgai student.. aku uruskan payment dak2 ni pun (wat makluman, mmg rmai downline aku yg topup modal ngn aku jer..) skadar tuk mudahkan urusan diorg.. nak tolong, jdi niat aku nak tolong diorng.. kalo bleh, biar la diorg mudahkan gak kerja aku.. untuk diorg gak.. eh? fham x aku ckap pe nih?? hehehee...=p ye lar... aku topupkan korng pun, aku xmntk duit minyak aku pun.. dpat advanced lgi point drpd aku.. so, kalo bleh mntak tlg sgat.. mudahkan la keje aku..

Lastly, aku uruskan gak duit akak tuh.. aku balik ke KL smula isnin malam, selasa tu pagi2 lg ak terus g bank tuk topup modal MyMode akak tuh.. tu la, moral of the story kalo nak beli point.. bgtau le dulu yer.. korng gak susah nti kalo xbgtau awal2... ada fham??!! hohhhoooo...=D





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...