Feb 7, 2009

Meeting cbc di UKM

Bismillah,

Fuhhh... Lama gak kan aku tak cerita pasal bisnes ceramic ni yer..semalam, telah diadakan meeting mengenai biz ni di Wisma Unikeb UKM.. Zul (Admin JutawanCeramic) telah menerangkan dan memberi jawapan tentang persoalan2 yg sblum ni berserabut dlam minda member2 Ceramic Business Club(cbc)... Zul gak telah menerangkan future planning biz nih..


Antara persoalan 'standard' yg sering ditanyakan adlh mengaitkan cbc dengan skim-skim cepat kaya dan pelaburan haram. Dakwaan ini, sememangnya tidak tepat sama sekali..biasanye, mereka yg dok kata mcm ni adlh mereka yg tak fham tentang konsep biz cbc.. Cbc adlh berkonsepkan program keahlian (privvelage), dan salah 1 keistimewaan sbgai member tu yg diperkenalkan program booster dgn sell back policy.. Penjelasan panjang lebar aku dah tulih kat blog ni.. kalau betul2 ikhlas nak tau..baca, fhamkan..x clear gak, leh cntct aku..insyaALLAH, aku akan cube terangkan dengan sebaik mungkin.

Lagi 1, kebiasaannye..org dok tnye kat mane nak tngok produk ceramic yg dijual oleh cbc nih? untuk pengetahuan semua, produk ceramic kite adlh di bwah brand 'asia ceramic'..kalau nak tngok produk, bleh berkunjung ke HQ (ampang) ataupun ke cawangan-cawangan e-mart yg kini telah dibuka di Ampang,Kerteh,Kuala Terengganu dan Kluang. Dalam masa terdekat ni, akan bnyk lgi cawangan e-mart akan dibuka di seluruh Malaysia.. pembukaan e-mart ni sbnrnye, menunjukkan cbc mmg btul2 buat bisnes n kite semamngnye bukan money game.. :)

Perkembangan terbaru;

1.Syarikat akan mengurangkan penggunaan kurier selepas ini. Kenapa? kerana walaupun kite menggunakan pos berdaftar masih ada member yg tidak mendapat surat2/cek2/baucer2 yg dipos oleh company by kurier. kurier scam? entah ler..aku pun npe leh jdi mcm tu..kerana memikirkan risiko keselamatan dan memikirkan kerugian yg terpaksa ditanggung oleh syarikat bermulanya bulan 3 ni antara pembaharuan yg akan dibuat;

'newsign-up' akan mendapat cek dan privelage kad melalui 3 cara iaitu 1.kurier 2.HQ 3.center

bagi mengatasi masalah member yg kehilangan resit atau tak konsisten 'purchase' pakej yg sama setiap bulan, utk setiap kali pembelian booster syrkt akan kreditkan terus Shopping Point(SP) ke akaun cbc kite (cth: amik Pakej A, purchase je terus dpat 15SP..dgn SP ni bleh la ak redeem pape baucer kat emall...dah xpyah nak kumpul2 baucer mcm sblum nih. Pakej B dapat 25SP, Pakej C dapat 62.5SP)

bg 'repuchase' lak, cara pembayaran kini adlh ambil cek di 1.HQ 2.center 3.EV System

barangan yg diredeem di emall boleh diambil di HQ atau center..dah xde kurier lg



2.Merchant
Cbc akan membuka peluang kepada mana2 member yg ada perniagaan sndri utk mjdi merchant cbc..mksudnye, member2 cbc yg lain bleh shopping di kedai merchant ni menggunakan SP. Pe benefit dier? dgn cra nih disamping mendpat untung bersih drpd brgn yg dijual dgn cra biasa kite juga akan dpat profit yg diberi cbc drpd sales yg dibayar dgn mgunakan SP tuh..meanz ada 2 keuntungan kat situ.. xclear erk..? call/sms aku bgtau smpai fham..;p

3.E-Mart
Lebih bnyk e-mart akan dibuka diseluruh Malaysia.. Pembukaan e-mart ni sememngnya menguntung member2 gak..leh shopping dgn SP jerk..hehe..

4.E-Solution
Menurut Zul, kita akan membuat sistem E-Solution. Pe die tuh? Kmsudnye, kite leh trnsfer SP kpd E-Solution utk urusan pembelian tiket kapal terbang

5.Payment Gateway
Kite berusaha utk mewujudkan payment gateway bg pembelian Electronic Value(EV). Jika sebelum ni, pembelian ev dilakukan dgn membeli drpd HQ ataupun drpd upline2, selepas ni insyaALLAH ev boleh dibeli melalui payment gateway shja sama konsep mcm Cari.Com dan Lelong...Jadi pasni, nak beli EV leh gune Maybank2u la yerk...underspot dpat..lgi pntas n cepat! :)

Pesanan drpd zul, kalau kite betul2 nak sukses kat industri ni kite kene betul2 bersungguh-sungguh ngn biz nih..sume member bertanggungjawab utk jaga nama baik syrkt. Zul pesan gak, kebiasaannya 'org2 kite' xleh tahan lama wat bisnes abab 2 bnda..iaitu coz salah urus kewangan ngn sbab prmpuan...nak btul2 sukses amik masa mungkin dlam 5 tahun...tuk dpat tahap jutawan..jdi beringtlah...sape bersungguh-sungguh...tertulis rezki tuk dier...die dapatlahh..

Bg aku lak..cbc ni plan die mmg cun...aku kagum ngn Future Plan cbc nih.. kalau nak tau, e-mart tu adlh fasa 1 tuk future plan cbc..bnyk lgi peluang2 yg akan diperkenalkan oleh cbc...cbc adlh real bisnes..bukan skim cepat kaya.. Alhamdulillah, rezeki aku ada kat cbc...tetiap bulan incme mencecah 4 angka gak..oklah... ada rezki 1 bulan lgi leh cecah 5 angka kot..hehe... pape pun bnyk2 syukur pd ALLAH yg memberi rezki..:)

ada pape soklan drop komen yer..




4 comments:

ZAIDI NAWAWI said...

Upline aku ni mmg besh/.... kuat betul kerja...

Kepada shuk... cepat2 lah kawin...

Mohd Khairul Naziri said...

shuk mantap seyh
bile la aku leh g talk mcm ko ek
teringin

student; said...

-->ZAIDI NAWAWI
xdelah bos...ak wat yg termampu tuk servise downline...;)

-->Mohd Khairul Naziri
chaiyok2...usaha bro..mesti leh dpat bnus ribu riban gak nti..hehehe...

student; said...

-->ZAIDI NAWAWI
psal kawin tu...kalo ade calon yg sesuai lama dah ak kawin...hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...