Feb 13, 2011

Buat langit ungu (2)


Memang hati ni rasa makin tak faham. Apa kehendak kamu sebenarnya. Apa mahu kamu? Saya sudah sejujur mungkin dengan kamu. Sudah habis bersungguh. Kamu 'berangin' saya tenangkan. Kamu emosi, saya cuba rasionalkan. Apa lagi silap saya, mari nyatakan!

Tak salah untuk saling berterus-terang bagi memperbaiki keadaan, Jangan terus bermain teka silangkata dengan saya. Saya sudah mula penat! Atau kamu memang mahu saya penat lantas terus berputus-asa?

Buat kamu, kita perlu berani nyatakan kebenaran. Mohon nyatakan. Kamu jua selalu suarakan untuk sentiasa positif kan? Mana yang silap dan kurang kita sama-sama perbaiki, tiada manusia yang sempurna di dunia ni. Semua perkara yang berlaku bersebab, dan pasti ada hikmah dan ibrah daripada ilahi. Kita manusia, kekuatan menjadi inspirasi, kelemahan diterima dan dihargai dengan tenang hati. Tiada masalah yang tidak dapat diselesaikan asalkan kita mahukannya.



P/s: Semalam saya rasa sangat tak sedap hati. Tup2, hari ni tahu rupanya kamu nyaris lemas. Haish! Seriau mendengarnya.. Lain kali, beringatlah sentiasa. Takpe, benda dah jadi. Ambil pengajaran daripada semua yang jadi ye?

P/s: Sungguh, saya tak marah. Cuma, jikalau boleh saya nak kita perbetulkan keadaan ini. Ini bukan permainan mencari salah atau saling menyalahkan, Bukan! Harapan, moga mudah segala.

Air apabila tidak bergerak, bertakung, maka ia akan rosak - Imam Syafie

4 comments:

Muni Era said...

terus teranglah..
rasanya kalau dah berterus terang lama, mungkin perkara ni tak di panjang2 kan lg sampai sekarang..

student said...

Muni Era,

sabar..:)

ahsfantasy24 said...

dlam pape keadaan,
sharusnya xde soal siapa
salah n betul,

xde gak soal kalah dan menang,
sbaiknya same2 mnang,

dlam dnia xsmstinya kte blajar
bila kte diajar, tp banyak benda kita
kena fahami dgn sendiri..


Terbaru:
Pengalaman saya hampir lemas di perkampungan Orang Asli
Kalau Kamu Bercinta, Harap Kamu Jadi Macam Dia!
Kalau Dia Asyik Ulang kesalahan Sama, Kamu Geram Tak?

ustaz Mad said...

salam syuk, ko tnye la dier, mntak kata putus, ada org lain @ x, bahaye dor main tarik2 tali ni, huk3... moge selamat selamanya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...