Mar 14, 2010

Di Johor

Bismillah,

.

.

.

dah sampai Johor.

mula perjalanan tengahari tadi, sampai rumah jam 7petang.

Penat. Dah lama rasanya tak rider jauh-jauh. Ah! alasan je semua tu Syuk. Hakikatnya, kau tak feel dengan perjalanan jauh kau tadi.

.

Sampai je tadi, ibu dengan ayahku ada di kedai. Usai aku solat maghrib, mereka pulang. Melepaskan rindu. Menumpahkan sayang dan pelukan mesra pada ayah dan ibu.

Banyak perkara ingin dikongsi bersama! Ah! rasanya cuti ni macam singkat walaupun nampak baru bermula. Terlalu banyak perkara ingin diatur dan ingin dilaksanakan. Benarlah, melihat wajah ibu ayah itu suatu kebahagian.

Usai Isyak, majlis sambutan maulid Rasul di surau tamanku. Seperti biasa, dimulakan dengan bacaan berzanji. Buat aku teringat yang aku pernah berada di pentas itu untuk sebab yang sama. Zaman dah berlalu kan? Manis untuk dikenang.

Jam 2pagi, aku terjaga dari tidur. Rasa tak boleh tidur semula pulak. Ambil kunci motor, menuju mapley dan layan game Arsenal malam ni. Best! Rasa dah lama tak dapat buat macam ni..hoho~

.

.

.

Rancangan ahad?

menghabiskan bacaan 'Memoir Seorang Guru'. Syuk mula mahu mencari cermin diri sekarang.


Malamnya mungkin aku ingin ke Energy Cafe di Setia Tropika JB. Menghabiskan LP yang ada? Hahaa...disamping berjumpa dengan sahabat-sahabat disana.

.

.

Moga cuti kali ini lebih bermanfaat buat diri ini.

Assalamualaikum.




2 comments:

ahsfantasy24 said...

manfaatkan sbaik mngkin ye..
nnt lmbat plak nk dpt duk umah
lme2 cam nie..=)

student said...

tima kasih atas lawatan..
tu lah idayu, lepas ni dah perasan sibuk pulak kan? tak tau lagi bila ada peluang cuti macam ni lagi...

org sana pun manfaatkan cuti ni sebaiknya..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...