Oct 11, 2008

Keracunan makanan

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua..
ermm...dah 2-3 hari xde posting bru kan?
kepada yang tertunggu-tunggu latest post tu minta maaf bnyk2 la yer..
bdan xbrape sihat...muntah2...cirit birit...
doktor kata, daripada gejala2 tu sume maybe aku keracunan makanan..huhuhu..

~rabu, 8/10/2008, Rumah Timbalan Pengarah~

Persatuan Kompang Kontemporari (PEKOMPERI) dijemput untuk menghadiri mjlis rumah terbuka beliau..aku pun dtng la dgn kwan2 lpas isyak..

kat sana, kami dihidangkan dengan mee goreng air tangan daripada tuan timbalan pengarah sendiri(timbalan pengarah aku ni memang pndai msakk..)

aku pun xtaulah...malam tu, aku memang xberselera nak makan mkanan yang dihidang..
rasa mcm sumthin yg xbest akan berlaku..tpi, aku tngok kekwn lain mkan ok jer jdi tuk xnak kcilkan hati tuan rumah, aku mkan juga lar..alas perut..habis jua lah sepinggan..

balik drpd rumah timbalan pengarah jer..perut dah rasa lain macam..
tp, aku ingtkan xde papelah..balik tu, lepas ambil air sembahyang terus je tdo mcm biasa..

~esoknya~
bngun pgi jer...
1bdan panas...perut rasa bergelodak..dri perut smpai dada rasa pnas sngat xtau nak gmbr mcm ner...terus aku ke toilet..smpai je ke toilet, terus muntah-muntah..
ape yg aku mkan mlm sblumnya sume kluar habis..muntah keluar sumer..
habis lembik bdan aku...sakit sngat..seksa abisss...huhuhuu..

2-3 hari gak la keadaan aku mcm tuh..
penat...bdan xselesa...mkan pape sume xboleh...mkan je muntah semula..
perut xbleh terima..mengikut dri doktor, mungkin mee yang aku mkan tu xdirebus dulu ataupun ada sayur2 yg dimasak dgn mee tu x dibasuh bersih..

dlam sakit2 tuh..ptg2 terpksa gak aku gagahkan diri kluar g bank..
downline MyMode dok mntk topup modal..nak wat cmne lgi..
dah tnggungjwab..nak tolak..rasa xbest lak kan?
ermmm...agaknye kalo la tetibe aku mati..kmdn ada org yg dok bankin kat akaun aku,
sape nak tlg urus yerk???


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...